Desenele lui Dincă poartă numele de „Prima” și „Adoua”, fiind vorba despre Luiza Melencu, respectiv Alexandra Măceșanu.
În prima schiță, desenul ocupă 45,3% din spațiul vital al colii de hârtie, format A4. Lungimea părului ocupă 37,03% din înălțimea desenată a persoanei, apar două asimetrii dismorfice, iar personajului îi lipsesc urechile. Sprâncenele sunt ușor arcuite și aduse spre rădăcina nasului, nu sunt prezente accesorii vestimentare, iar părul pare prins în coadă, cu o agrafă, cumva într-o parte (conform explicațiilor lui Gheorghe Dincă). Capul este mai mare decât trunchiul, persoana prezintă un dezechilibru grafologic pe axa verticală la intersecția sa cu axa orizontală.
Dincă le-a spus anchetatorilor că nu poate face un desen „frumos”, iar oamenii legii i-au explicat că este neimportant aspectul estetic al desenului și că trebuie să se concentreze doar la cerința sarcinii de activitate.
„Depășind blocajul, folosind doar pixul, inculpatul începe desenul persoanei de la cap, insistând asupra acestuia. Liniile sunt trasate fin, în gesturi scurte artistice, ca și cum ar circumscrie aluziv persoana. Punctul 1: desenul ocupă 45,3% din spațiul foii ceea ce semnifică plăcere, importanță afectivă, investiție valorică acordată unei persoane mature din punct de vedere fizic, mai corpolentă. Punctul 2: plasare dominant în cvadrantul 1 trimite la resentiment, negativitate, ascundere și victima ca expresie a unei idei care „a fost”. Inculpatul se raportează cu ambivalență la victima sa. Punctul 3: lungimea părului, dispune de o semnificație psihosexuală specială subliniind feminitatea. Părul ocupă 37,03% din înălțimea persoanei desenate și este dispus cumva într-o parte (spre stânga, privind dinspre victimă) în jurul unui chip zâmbitor”, reiese din concluziile rechizitoriului.
Conform sursei citate, expresia feței îndreaptă atenția asupra percepției unui spirit ludic, o fată vorbăreață/comunicativă, capabilă să-și păstreze optimismul chiar și în situații critice.
Cea mai importantă trăsătură dismorfică constă în ruperea legăturii între cap și corp, ceea ce, din punct de vedere proiectiv psihologic, denotă o particularitate a psihologiei inculpatului: victima este percepută ca neavând emoții. Victima este dezumanizată. Capul desenat puțin mai mare decât trunchiul sugerează ideea că inculpatul și-a perceput victima mai matură, abilă, cerebrală, calculată, mai adaptabilă, mai frumoasă. Personajului îi lipsesc urechile, ceea ce poate sugera prăbușirea comunicării, indiferența la acțiunile victimei. Inculpatul nu este interesat de victima sa și nici impresionat de vocea/țipetele ei, pentru că nu este dispus să audă nimic, conform actului de sesizare a instanței.
În momentul în care i s-a solicitat să o deseneze pe a doua victimă, respectiv pe Alexandra, Dincă a perceput totul ca un joc și a rezolvat cerința organelor de anchetă mai ușor.
„Trasarea liniilor nu se mai realizează cu finețea cu care a fost desenată „prima”. Presiunea scrisului este mai accentuată, tremorul este mai pregnant. Desenul ocupă 31,1% din spațiul vital al colii de hârtie, format A4. Persoana este plasată exlusiv în cvadrantul 1, stânga-sus și desenată cu culoare albastră. Lungimea părului, ocupă 42,1% din înălțimea desenată a persoanei. Personajului îi lipsesc urechile. Lipsesc elementele sexuale diferențiatoare. Victima poartă inele pe toate degetele de la mâini. Victima pare a fi încălțată. Sprâncenele sunt drepte”, notează anchetatorii.
Astfel, s-a constat că desenul ocupă 31,1% din spațiul foii, ceea ce semnifică o coborâre a vârstei atribuite celei de-a doua victime, care are un aspect firav, copilăresc. De asemenea, oamenii legii au sesizat resentimentul (inculpatul verbalizează nervos), dezinvestirea negativă acordată unei persoane slăbuțe din punct de vedere fizic.
„Capul desenat relativ proporțional cu trunchiul sugerează ideea că inculpatul și-a perceput victima mai mică de vârstă, mai versatilă. Personajului îi lipsesc urechile, ceea ce poate sugera indiferență la acțiunile victimei. (…) Victima sa are accesorii vestimentare și inele pe toate degetele de la mâini. Părul este prins în coadă, puțin mai jos, printr-o agrafă sau un elastic.
Un element simbolic bine evidențiat este aspectul grafic al tălpilor. Victima pare a fi încălțată, „ca și cum” ar fi gata de plecare”, se notează în actul de sesizare a instanței.
Inculpatul a reușit să diferențieze foarte personal între victimele sale prin trăsăturile și detaliile inserate, apropiindu-se destul de mult de victimele reale, dar realizând și intercontaminări, se arată în documentul citat.
„În vectorul Sexualității montajul inculpatului este tipic obsesional, cu trebuința de agățare de un obiect de dragoste. Aflat într-o veritabilă „foame de dragoste”, inculpatul oscilează în forța cu care dorește să își satisfacă trebuințele erotice. Profilul este specific sadomasochiștilor sexual sau moral, în sensul necesității de a menține aproape pe cineva, în același timp resimțind acest contact drept problematic prin aceea că baleiază pe linia persecutat-persecutor, dominant-dominat, a fi activ-a fi pasiv. Slăbit energetic de această luptă, inculpatul regresează narcisic ca expresie cu semnificație defensivă”, mai arată procurorii.
Gheorghe Dincă și Ștefan Risipițianu au fost trimiși în judecată miercuri, pentru trafic de persoane, trafic de minori, omor calificat, viol și profanare de cadavre. Potrivit procurorilor DIICOT, Dincă a răpit-o, în 14 aprilie 2019, pe Luiza Melencu, în vârstă de 18 ani, a dus-o la casa sa din Caracal, unde a ținut-o timp de trei zile imobilizată de pat, legată la ochi și a violat-o de mai multe ori.
Ștefan Risipițianu este acuzat că, ajuns la locuința respectivă, a observat fata și i-a cerut lui Dincă acordul s-o violeze.
Dincă ar fi omorât-o în 17 aprilie 2019 pe Luiza Melencu, în bătaie, iar apoi a ars trupul acesteia într-un butoi metalic.
În 24 iulie 2019, Dincă a răpit-o din comuna Dobrosloveni, județul Olt, pe Alexandra Măceșanu, în vârstă de 15 ani, și a dus-o la locuința sa din Caracal. Și cea de-a doua victimă a fost imobilizată de pat cu un lanț, legată și violată. Dincă este acuzat că a sunat familia tinerei pentru a induce ideea că aceasta a plecat din România, iar când s-a întors acasă, Dincă a observat că fata a reușit să desfacă lanțul cu care era legată de pat, să își scoată banda adezivă de la ochi și că ținea în mână un telefon vechi găsit în cameră. Atunci, Dincă a lovit-o, a sugrumat-o provocând decesul, apoi i-a ars trupul.